Wij zoeken mensen met een specifiek talent

Luisteraar (sales en/of accountmanagement)

Heb jij talent om te luisteren?

Mensen praten graag, en dat is goed. Zo communiceren we immers met elkaar. Maarrrr.... niet elk woord dat gesproken wordt, wordt ook gehoord.

Juist door onze digitale werkwijze is het belangrijk dat we persoonlijk contact hebben met onze klanten. Maar hoe doe je dat?

Met oprechte interesse
Dat klinkt eenvoudig, maar is het niet. Dat betekent namelijk dat je echt luistert naar het verhaal van de ander, en dat je doorvraagt:
- Wat betekent dat voor jou?
- Hoe voelt dat?
- En wat nu?
Met deze open vragen kom je tot de kern van de vraag of het probleem en leer je de ander kennen.

Met compassie

Empathie is een veelgevraagde sociale vaardigheid. Het is geen karaktereigenschap, want het is trainbaar. Het kenmerk van empathie is dat je je op het niveau plaatst van degene met wie je communiceert, wat vaak betekent dat je ook (deels) de emotie erbij overneemt, wat uitermate uitputtend kan zijn.
Veel hoogsensitieve mensen zijn empathisch, maar het kost ze vaak energie. Koppel je de emotie los, dan spreken we van compassie. Met compassie ga je minder mee in de negatieve emotie, waardoor je brein actiever blijft en je beter in staat bent te helpen.

Bezit jij deze vaardigheden?
Dan kan je ze bij ons op verschillende vlakken inzetten, óók als je nog niet veel financiële en fiscale kennis hebt.

Dit zou je kunnen doen als je weinig ervaring hebt met cijfers:
- Telefoon opnemen en zo de mensen (en hun mindset) leren kennen
- Ondernemers informeren over hun abonnement
- Gesprekken voeren met mensen die overwegen klant te worden
- Offertes maken en deze met de klant doornemen
- Gegevens verzamelen van nieuwe klanten
- Je collega's (die van de cijfers) informeren over de achtergrond van een nieuwe klant, zodat zij zich ook kunnen inleven
- Met klanten mailen en bellen over zaken die niets met cijfers te maken hebben
- Blogs en vlogs maken (of dat leren)
- Nieuwsbrieven schrijven

Dit kan je doen als je ook ervaring hebt met cijfers:
- Gesprekken voeren met ondernemers over de gang van zaken in hun bedrijf
- Luisteren naar de problemen die ze tegenkomen en ze daarover adviseren
- Actief contact opnemen om de klant te informeren over specifieke wetgeving of signalen uit hun administratie of dossier

Je ziet: de invulling van de functie is afhankelijk van waar jouw talent ligt. Wij geloven erin dat je doet waar je goed in bent en wat je leuk vindt, niet dat je steeds moet focussen op wat je (nog) niet kunt.

Interesse? Vul het onderstaande formulier in of nog beter: bel ons op 0314 642 643

Belastingkenner en spons

Je hoeft bij ons géén uren te registreren en we doen niet aan overwerken.

Ben jij echt van de cijfers en helemaal gelukkig als je achter je pc mag kruipen om financieel en fiscaal de puntjes op de i te zetten? Dan ben je bij ons helemaal op je plek.

We zoeken een spons die het heerlijk vindt om op de hoogte te blijven van de steeds veranderende wetgeving en die graag knutselt achter zijn pc en daarmee het maximale financiële rendement voor de klant behaalt. Zónder creatief boekhouden, haha!

Ben je sociaal vaardig? Dan kan je ook fijn contact zoeken met de klant. Ben je dat niet? Dan duik je alleen in de cijfers en maak je daar iets moois van.

Software
We werken met AFAS als fiscaal pakket, Exact Online voor de financiële administratie en Visionplanner voor de jaarrekening. Je hoeft ze niet allemaal te kennen hoor, alle software lijkt immers op elkaar. Als je affiniteit hebt met pc's en software leren wij je de fijne kneepjes. 

Cultuur
We werken allemaal zelfstandig, iedereen krijgt de vrijheid zijn eigen agenda in te plannen en te doen waar hij/zij goed in is. Uiteraard zijn er minder leuke klusjes, die worden in samenspraak verdeeld of gerouleerd.
We zijn gewend zeer transparant te werken, niemand heeft een groot ego en alles dat we doen staat in dienst van de klant. Zelfs de voetbaltafel en de vrijmibo, al klinkt dat misschien gek.
Fouten maken mag, we zijn immers mensen. Wel ligt de nadruk op rustig werken, goed lezen en nadenken en niet (zoals bij veel andere kantoren) op snelheid en productie.
Accepteren dat we allemaal fouten maken en elkaar helpen deze zsm op te lossen is wat werkt. Omdat vrijwel alle klanten een abonnement hebben registreren we geen uren. Verder is overwerk uit den boze, aangezien dat vaak de innerlijke balans verstoort met kans op een burn-out op lange termijn.

Werktijden
5 dagen per week op kantoor in Doetinchem is mogelijk, maar ook 24 uur flexibel vanuit huis of soms kantoor. De maatschappij verandert snel en veel (jonge) mensen werken graag flexibel, dus gaan we graag in gesprek met je over wat voor jou prettig is.

Selectie
Onderdeel van de sollicitatieprocedure is een toets bij ons op kantoor waarmee we niet alleen je huidige kennis en vaardigheden zien, maar ook jouw potentie.

Advies
Ben je niet alleen goed met cijfers maar ook in het onderhouden van sociale contacten? Dan kan je ook advieswerk verrichten of hier naartoe groeien. 

Abeidsvoorwaarden
Alle arbeidsvoorwaarden gaan in overleg en zijn afhankelijk van jouw persoonlijke situatie.
Kom je alleen om geld te verdienen? Dat past niet bij onze cultuur, dan kan je beter bij de big four solliciteren :-D 
We betalen een marktconform salaris en overleggen met jou de werktijden en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Interesse? Vul het onderstaande formulier in of nog beter: bel ons op 0314 642 643

We gebruiken je gegevens alleen voor deze sollicitatie.
Geen rare fratsen dus.